Voi tuhat tulimaista, lunta sataa taivaan täydeltä ja on satanut aamusta asti. Postia hakiessani seitsemän kieppeillä aamulla sateli jo pikkuhiljaa ja tätä on nyt kestäny koko päivän ja jatkuu...Eilen oli maa ihan lumeton ja oli ehtoolla kiva ajella Lappjärven suuntaan.

Piipahdettiin mun siskon luona ja mukaan tarttui siltä reissulta monta merkkausliinaa ja muliinilankoja kasa. Nyt pitäis päättää mitä aloittais ja missä järjestyksessä, kun kaikkia ei voi kerralla tehdä. Mulle käy aina näin jos siellä vierailen. Siskoni on tuollaisella alalla yrittäjänä, joten käsitöistä piisaa puhetta ja aina sillä on jotain varastossa, jonka minä haluan kädet pitkällä, vaikka ittellä olis miten paljon kamaa. No nyt kuitenkin nuo liinat on aivan ihania ja laittelen niitä sitten näytille, kun saan ne merkattua jossain vaiheessa.

Tarkoitus oli tänään lähteä kävelylenkille Antin äidin luo, mutta tuo sateinen ilma ei suurremmin houkutellut ja niinpä ajattelin leipoa pullaa jo tänään, eikä huomenna kun on ns. vapaapäivä. Kylläpä tuota hommaa on siunaantunut ilman leipomistakin huomiselle päivää. Tiedossa on taas siivousta, kaupassa käynti, asioiden hoitoa eri paikoissa, pyykinpesu ja silitystä edellisestä satsista. Ei siis huolta, että joutuisin lorvimaan huomenna, vaikka jo tänään leivoin.

Mulla on tapana oleilla viikonloppuisin yöpaidoissa melkein iltaan asti jos minnekkään ei ole menoa. Niin siis tänäänkin. Olin jo alustanut taikinan ja se oli noussut. Leipomusta aloittaessani päätin vielä soittaa Nooralle ja siinä puhuessani  ovikello soi ja minä hyppäsin puhelimeni kanssa makuuhuoneen puolelle ja Antti meni aukaisemaan oven. No onneksi siellä oli tuttu työkaveri joka toi lupaamansa tavarat mulle. Miksiköhän sitä pitää poukkoilla tuolla lailla ovikellon soittoa. Eihän sen pitäisi kenellekkään kuulua jos omassa kotonaan on yöpaitasilla... Olen kuullut että moni muukin harrastaa samanlaista käytäntöä;o)

Laitanpa tuohon kuvan pullalautasesta ja toisessa kuvassa Antti ehti jo napata yhden pullan. Riittääpä noita, kun yleensä n. 100 teen kerralla. Kahvit lupaan keittää jos joku innostuu pullan perään lähtemään ;o)

1461562.jpg

1461566.jpg

Siinä odottaavat kahvinjuojia.....